سایت رسمی روستای گلدره

روستای تاریخی گلدره واقع در منطقه مهردشت اصفهان

سایت رسمی روستای گلدره

روستای تاریخی گلدره واقع در منطقه مهردشت اصفهان

سایت رسمی روستای گلدره

روستای تاریخی گلدره واقع در بخش مهردشت استان اصفهان قرار دارد به امید این که بتوانم توصیف خوبی از روستای گلدره داشته باشم لطفا با نظرات خودتون به من کمک کنید در بهتر شدن وبلاگ


جوانی شمع ره کردم که جویم زندگانی را
نجستم زندگانی را و گم کردم جوانی را

کنون با بار پیری آرزومندم که برگردم
به دنبال جوانی کوره راه زندگانی را

به یاد یار دیرین کاروان گم کرده رامانم
که شب در خواب بیند همرهان کاروانی را

بهاری بود و ما را هم شبابی و شکر خوابی
چه غفلت داشتیم ای گل شبیخون جوانی را

چه بیداری تلخی بود از خواب خوش مستی
که در کامم به زهرآلود شهد شادمانی را

سخن با من نمی گوئی الا ای همزبان دل
خدایا با که گویم شکوه بی همزبانی را

نسیم زلف جانان کو که چون برگ خزان دیده
به پای سرو خود دارم هوای جانفشانی را

به چشم آسمانی گردشی داری بلای جان
خدا را بر مگردان این بلای آسمانی را

نمیری شهریار از شعر شیرین روان گفتن
که از آب بقا جویند عمر جاودانی را

پیام های کوتاه
  • ۳۰ آذر ۹۳ , ۱۴:۲۴
    Reza
  • ۳۰ آذر ۹۳ , ۱۴:۲۲
    Reza
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
نویسندگان

آمریکا، زیاده‌خواهی ممنوع!

يكشنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۱۲ ب.ظ

آمریکا، زیاده‌خواهی ممنوع!

سیاست > دیپلماسی - سیدجعفر هاشمی*

در آستانه مذاکرات سرنوشت‌ساز ایران و آمریکا بر آن شدیم تا نگاهی گذرا به آنچه گذشته، بیندازیم تا شاید چراغی برای تصمیمات آتی بین طرفین باشد. براساس طرح اقدام مشترک که در ژنو به امضا رسید، 1+5 متعهد شدند تا در یک دوره شش‌ماهه تحریم‌ها علیه ایران را کاهش داده و در مقابل ایران اسلامی نیز پذیرفت تا در طول این مدت بخشی از فعالیت‌های انرژی هسته‌ای خود را محدود نماید.

بر همین اساس جمهوری اسلامی ایران غنی‌سازی 20 درصدی را به حالت تعلیق درآورده و ذخایر خود را تبدیل به اکسید و رقیق نمود. اینک که می‌رویم تا در مسقط و در همان‌جایی که بارها مذاکرات با میانجیگری سلطان قابوس صورت پذیرفته کار را با ملحوظ نمودن منافع ملی به سرانجامی برسانیم، بر دوستداران انقلاب اسلامی است تا صبوری را پیشه خود نموده و از تهمت و حرف‌های سخیف و بی‌روا خودداری نموده و با همدلی، تیم مذاکره‌کننده را که ماه‌های طولانی بدون وقفه در حال مذاکره بودند، حمایت و از متهم نمودن آنها به عبور از خط قرمزهای نظام پرهیز نمایند. زیرا سخنگوی وزارت خارجه بارها اعلام نموده که تیم مذاکره کننده خود را ملزم به رعایت حقوق حقه ملت دانسته و با شناخت کافی از خطوط قرمز با حساسیت منافع ملی کشور را حفظ و دنبال می‌نماید.

در صورت عدم توافق و دست‌یابی به یک دستاورد صحیح و اصولی این سیاست‌های نادرست و زیاده‌خواهی‌های دولت آمریکاست که از ابتدا تاکنون در مذاکرات و در قبال موضوع هسته‌ای ایران در پیش گرفته است. از بدیهیات است که توافق بین طرفین باید به گونه‌ای باشد که مورد پذیرش تمامی طرف‌ها قرار گیرد.

از طرف دیگر وظایف 1+5 این بوده که تمامی تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران برداشته شود. چنانچه امروز خانم شرمن عدم به نتیجه رسیدن مذاکرات را می‌خواهد متوجه ایران نماید، باید بداند که نه ایران اسلامی بلکه جامعه جهانی در انتظار راستی‌آزمایی در مورد سخنان مسئولین آمریکایی هستند که در هر شکست در مذاکرات در مقابل سخنان متین و اصولی جمهوری اسلامی فرار به جلو را در دستور کار خود قرار می‌دهند.

بدیهی است با فاش شدن صورت مذاکرات پس از موعد مقرر افکار عمومی و جامعه بین‌الملل شاهد خواهند بود که عدم به نتیجه رسیدن مذاکرات متوجه آمریکا و هم‌پیمانان وی می‌باشد زیرا هم به پیشنهادات عادلانه، ‌منصفانه و قابل اجرا از سوی ایران توجه نشده و هم با زیاده‌خواهی و طرح موضوعات واهی مسیر دشوار طی شده مذاکرات را سخت‌تر کرده‌اند.

آمریکا باید بداند که سیاست‌هایش در سه دهه گذشته در قبال ایران با شکست مواجه شده است و هر کاری که به ذهن‌شان رسیده را امتحان نموده و قرین موفقیت نشده است، حمله نظامی، تحریم و تضعیف هیچ‌کدام جواب نداده است. پس باید این‌بار با واقعیت‌ها و عبرت از گذشته قدم به جلو گذارده و با ایران اسلامی به عنوان کشوری قدرتمند و تأثیرگذار نسبت به حقوق حقه این مردم تمکین نماید.

اعلان و بیان آرزوهای قلبی مسئولین آمریکایی از طریق رسانه‌های عمومی جز زیاده‌خواهی این کشور در نزد افکار عمومی منصف هیچ دستاوردی نخواهد داشت و نه تنها کمکی به پیشبرد مذاکرات اصولی و رسیدن به توافق نهایی نخواهد کرد، بلکه به پیچیدگی‌های این مسیر که تا به حال به طور اصولی به پیش رفته، لطمه خواهد زد.

دو هدف عمده در توافق اولیه ژنو بین دو کشور وجود داشته است:

- کسب اطمینان غرب از صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران

- رفع تمامی تحریم‌های ظالمانه علیه ایران اسلامی

جمهوری اسلامی بارها اعلام نموده که براساس توافق حاصله این آمادگی را داشته و دارد و بارها تأکید کرده که پیشنهادات متعددی که قابلیت اجرایی شدن داشته و می‌تواند نگرانی‌های بی‌دلیل غرب را از فعالیت هسته‌ای ایران مرتفع نماید، عملی نماید و باز هم این آمادگی وجود دارد تا پایبند بودن ایران به توافقات خود را اجرایی و رسیدن به چنین دستاوردی هرگز کار مشکلی نیست و این طرف مقابل ایران یعنی آمریکاست که باید صداقت خود را در برابر گفته‌های خویش ثابت نماید و لذا به نظر می‌رسد که آمریکا کار راحتی جهت پذیرفتن حقیقت پیش روی خود دارد.

۹۳/۰۸/۱۸ موافقین ۱ مخالفین ۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی