سایت رسمی روستای گلدره

روستای تاریخی گلدره واقع در منطقه مهردشت اصفهان

سایت رسمی روستای گلدره

روستای تاریخی گلدره واقع در منطقه مهردشت اصفهان

سایت رسمی روستای گلدره

روستای تاریخی گلدره واقع در بخش مهردشت استان اصفهان قرار دارد به امید این که بتوانم توصیف خوبی از روستای گلدره داشته باشم لطفا با نظرات خودتون به من کمک کنید در بهتر شدن وبلاگ


جوانی شمع ره کردم که جویم زندگانی را
نجستم زندگانی را و گم کردم جوانی را

کنون با بار پیری آرزومندم که برگردم
به دنبال جوانی کوره راه زندگانی را

به یاد یار دیرین کاروان گم کرده رامانم
که شب در خواب بیند همرهان کاروانی را

بهاری بود و ما را هم شبابی و شکر خوابی
چه غفلت داشتیم ای گل شبیخون جوانی را

چه بیداری تلخی بود از خواب خوش مستی
که در کامم به زهرآلود شهد شادمانی را

سخن با من نمی گوئی الا ای همزبان دل
خدایا با که گویم شکوه بی همزبانی را

نسیم زلف جانان کو که چون برگ خزان دیده
به پای سرو خود دارم هوای جانفشانی را

به چشم آسمانی گردشی داری بلای جان
خدا را بر مگردان این بلای آسمانی را

نمیری شهریار از شعر شیرین روان گفتن
که از آب بقا جویند عمر جاودانی را

پیام های کوتاه
  • ۳۰ آذر ۹۳ , ۱۴:۲۴
    Reza
  • ۳۰ آذر ۹۳ , ۱۴:۲۲
    Reza
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
نویسندگان

منطقه مهردشت

شنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۲، ۱۱:۳۳ ب.ظ
منطقه مهردشت ( عربستان سابق) به وسعت 1712 کیلومتر یکی از بخش های شهرستان نجف آباد می باشد که در غرب شهرستان اصفهان قرار دارد.
درگذشته این ناحیه بخشی از شهرستان فریدن بوده است ولی با تقسیمات جدید جزء شهرستان نجف آباد شده است .
این بخش که در شمال باختری شهرستان نجف آباد قرار دارد از طرف شمال به کوههای  صالح که خط الراس آن حد طبیعی آن با منطقه میمه است قرار دارد و از جنوب هم یک سلسله کوه به نام ارتفاعات مکه که حد فاصل منطقه مهردشت با منطقه کرون و فریدن می باشد . از طرف شرق به منطقه چاله سیاه ( جهاد آباد ) و گز و از طرف غرب به شهرهای گلپا یگان و خوانسار محدود می شود.
این منطقه دارای کوه های دیگری در مرکز خود به نامهای کوه تختی وسعید وباباپیرون در گلدره کافر و لافرح در ا طراف دهق است ولی ارتفاع چندانی ندارند. بزرگترین ارتفاع این کوه ها کوه مکه وتختی گلدره است که حدود 1800 متر ارتفاع دارد.
 غرب اصفهان بهترین گزینه برای عبور جاده منطقه مهردشت می باشد این منطقه از منطقه فریدن بهتر و امن تر بوده است زیرا بارش برف زیاد  در فصل سرما  در منطقه فریدن باعث می شد رفت و آمد کاروانها مشکل و بعضا غیر ممکن و از طرفی نزدیکی به مناطق کوهستان و طوایف راه زن عبور و مرور را برای کاروانیان نا امن می کرد پس این منطقه که هنوز آثار کاروانساراهای آن در منطقه چاله سیاه ( جهاد آباد)  هسنیجه و دُر و تیکن موجود می باشد این ادعای ما را ثابت می کند.
این منطقه دارای 2 شهر  به نامهای دهق و علویجه و روستاهایی به نامهای حسین آباد؛ هسنیجه ؛خونداب ؛علی آباد ؛کوه لطف ؛خیر آباد ؛دماب ؛ اشن و  گلدره است.
 روستاهای این منطقه  پراکنده می باشند و علت پراکندگی آن نیزکمبود آب آشامیدنی و کشاورزی می باشد که هم اکنون هم مردم این منطقه با آن دست به گریبان هستند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی